Мрежов маркетинг

Мрежов маркетинг – Бизнес за всеки!

 

MLMКогато сте взели вече решението да изградите собствен бизнес, следва да разгледаме различните варианти, близки до мрежовия маркетинг, който ние горещо препоръчваме заради неговите отличителни и силни плюсове и показатели спрямо останалите. Целта ни е да ви покажем пътя, през който е минал мрежовият маркетинг, за да е това, което е днес, защото той съдържа в себе си частици от изброените по-долу варианти за бизнес, вземайки най-доброто от тях.

Това не означава, че той е престанал да се развива – напротив. Тепърва ще сме свидетели на бурното му развитие и обхват, даващ възможност на милиони хора по света да пречупят виждането си и да получат нови възможности.

 

Темите, които ще разгледаме по-долу са:

Франчайзинг

 franchiseФранчайзингът е вид стратегически съюз, форма за проникване на даден пазар, прилагана от компания с утвърдени стандарт, имидж, търговска марка и т.н. Има 2 правни субекта: франчайзодател и франчайзополучател. В основата е предоставяне на лицензия на дадена марка. Франчайзополучателят е независим от гледна точка на собственост на бизнеса си, но се задължава да спазва правата и задълженията си по договора за франчайзингова лицензия. За да ползваш франчайзинг, обикновенно е необходимо голяма първоначална инвестиция /обикновено от 25 000 Евро до 600 000 Евро за McDonald`s например/, както и по нататъчен процент от оборота, заплащан като франчайзингова такса към франчайзодателя.

Въпреки че е скъп и често отричан метод, то той все пак е един от сигурните и не рискови начини на пазарно представяне и изграждане на бизнес, тъй като за изграждането на нов бизнес, нов бранд е необходимо освен първоначалния капитал и доста последващи инвестиции, за да се изгради бизнесът и да стане разпознаваем на пазара. Повечето компании извървяват дълъг път, а не малко са и тези, които фалират.

Но все пак за да правите бизнес чрез франчайзинг е необходимо да имате финансов ресурс.


Личен франчайзинг

 Личен или човешки франчайз също е франчайз, но за разлика от стандартния тук са характерни следните фактори:personal franchise

     - Няма високи франчайзингови такси, тъй като принципът е да се оперира чрез хора, независими дистрибутори на франчайзодателя;
     - Не се плаща огромна част от печалба на компанията франчайзодател;
     - Няма ангажименти по наемане, уволняване и ръководене на персонал;
     - Няма го характерното за повечето бизнеси поглъщане на всяка свободна минута от седемдневната работна седмица и четиринайсетчасовия работен ден;
     - Предимство е предлагане на висококачествени и уникални продукти и услуги, които задоволяват високите изисквания на клиентите, а контактът и рекламата се осъществяват при лични срещи;
     - Всеки може да избира с кого, кога, къде и как да работи;
     - Възможността човек да работи от дома си или където поиска - по този начин не се плащат наеми за офис и склад;
     - Работното време е изключително гъвкаво;
     - Има възможност да се разпределя така времето и енергията, че да се получава доход и от усилията на другите;
     - Включването в този бизнес не представлява никакъв или почти никакъв финансов риск;
     - Съществува напълно реална възможност за печелене както от личния, така и от груповия обем, като средствата могат да бъдат както 500 или 1 000 Евро, така и 10 000 , 20 000 Евро или повече;
     - Бизнес, който непрестанно нараства и развива и т.н.

 

Личен/човешки франчайзинг е едно от многото имена на мрежовия маркетинг.


Директен маркетинг

 Нека да изброим видовете директен маркетинг:

директен маркетинг     - Каталожна търговия;

     - Директна поща – търговия чрез пощата;

     - Телемаркетинг – телефонен маркетинг;

     - Телевизионен маркетинг;

     - Директна реакция /радио, вестници, списания/;

     - Електронно пазаруване;

     - Павилионно пазаруване;

     - Продажби по домовете и т.н.

 

Целта на директния маркетинг е незабавна покупка от потенциални клиенти. Характерното е, че има ясно фокусиране върху целеви сегмент.

Работи се самастоятелно и се печели от собствения труд. Моделът е: работиш → печелиш /колкото повече работиш, толкова повече печелиш/, но ако не работиш, няма и печалба. По този начин доходът е пряко зависим от работата на дадения търговец и неговото време.

 

Основни проблеми, характерни за директния маркетинг са:

     - Раздразнение и досаждане;

     - Възможност за нечестност и спекулиране с истината;

     - Възможност за измами;

     - Нарушаване правото на личен избор и т.н.


Пирамида

 Какво в действителност представлява пирамидата?

пирамидаТова е организационна структура, където хората на върха правят повече пари от тези под тях. Всяка организация е пирамида! Проблемът с обикновените компании е следният: съществува структура, чрез която собственикът печели от усилията на всеки свой работник, но тези работници нямат възможността да печелят толкова, колкото собственика, а камо ли повече от него.

Чували ли сте някога за вицепрезидент, които печели повече пари от собственика? Печелил ли е някога средният мениджър повече от президента на компанията? Разбира се, че не!

 

Обикновеният модел просто не е справедлив за по-нисшестоящите работници. Без значение какво усилие полагат, те никога няма да спечелят толкова пари, колкото тези над тях.

 

Друго понятие за пирамида е структура с основна цел измами, но в днешно време всеки може да предотврати и да открие потенциална заплаха за измама по редица показатели /продукти, такси, време на действие, документация, зависимости, публичност и т.н./.

 

В тази връзка не е без значение фактът, че Aqua Source Algae Group Plc. е регистрирана на Великобританската Фондова Борса. Аква Сорс във България е член на Българската Асоциация за Директни Продажби /БАДП/. Продуктите на Аква Сорс са известни и доказали се на пазара.

 

За разлика от всичко изброено досега при мрежовият маркетинг вие изграждате доходите си като процент от продукцията /оборота/ на всеки във вашата организация, без значение дали сте ги включили /спонсорирали/ лично, или те са включени от ваш сътрудник. Всеки човек във вашата организация може да прави същото, така вие създавате ситуация, където всеки може да печели еднакво. Всеки да печели толкова, колкото труд е положил /обучения, познанства, инициативност и т.н./. Това е възможно най-справедливата съществуваща структура, защото всеки може да създаде абсолютно същата ситуация.

Благодарение на мрежовия маркетинг хора, намиращи се под вас могат да печелят даже повече от вас, просто защото могат да достигнат до нива, където вие не можете. Всеки печели в своята организация само до определен брой нива в дълбочина. Ако някой създаде по-голям обем на нивата, отколкото вие във вашите, и някои от тези нива са извън вашите възможности да достигнете до тях, този човек може в действителност да направи повече пари от вас, въпреки че той стои под вас!

 

Това прави МЛМ абсолютно най-честната съществуваща система, защото тя компенсира хората въз основа на техния принос и усилия, а не въз основа на това къде стоят в системата. Още веднъж, защо някой ще печели колкото вас, ако не полага същите усилия, които вие полагате?


Мрежов маркетинг

Мрежов маркетинг / МЛМ / Маркетинг на много нива / Личен франчайз / Мulti level marketing / Network marketing 

 

MLM

Мрежовият маркетинг притежава характеристиките на франчайзинга, но е и доста повече, съдържа похватите на директния маркетинг, но е и различен!

 

В мрежовия маркетинг се гради екип от много хора, които работят по малко, и всеки печели процент от труда на цялата група, която е изградил. При това в тази група влизат не само хората, които той лично е включил, но и всички хора, които са включени от сътрудниците му. Така само един сериозен сътрудник може да привлече хиляди хора в организацията ви, а вие да печелите от това много пари години наред!

 

Моделът е:  отначало работиш - не печелиш, след това работиш - печелиш, а най-накрая не работиш – печелиш.

 

В самото начало всеки полага усилия, без да получаваш пари, защото тепърва изгражда екипа си. След време, когато в мрежата ти има поне 10-20 активни сътрудници, започваш да работиш и да печелиш, като се заплаща за резултатите на цялата ти организация. Когато напреднеш, започваш да печелиш доста повече, дори и докато спиш. Получаваш пари всеки месец, години наред, цял живот, независимо от личния си труд, ако организацията ти работи добре. Тогава разполагаш освен с много пари, също така и със свободно време, което можеш да оползотвориш както намериш за добре. Дори можеш да завещаеш бизнеса си на децата си.

 

Представете си, че имате продукт, който струва 50 лв. Искате да постигнете оборот 1 милион за една година. При директните продажби трябва да наемете 100 продавача и да им наложите норма на продажби по 10 000 лв. на човек: 100 х 10 000 = 1 000 000 лв.

В мрежовия маркетинг просто се обръщат числата, за да постигнем същия резултат. Тук 10 000 човека правят оборот от по 100 лв. или само по 2 продукта на човек! 10 000 х 100 лв. = 1 000 000 лв. При това в много случаи не става дума за продажби, а за лична употреба на продуктите.

 

Как се успява с мрежов маркетинг?

MLMТова е силата на мрежовия маркетинг - на вас и на тези, на които казвате, се плаща за това, че препоръчвате продуктите и услугите на вашата компания, които харесвате, които ползвате и които добре познавате. Не звучи ли интригуващо?

 

Това е една изключителна концепция, която непрестанно се развива и винаги е подходящо като момент да се стартира. При криза дори е по-подходящо да се насочите към МЛМ, защото освен, че е семпла и нерискова инвестиция, тя представлява страхотна възможност да подобрите живота си, като си подпомогнете доходите, а защо не и да и да преобразите живота си.

 

Мрежовият маркетинг съчетава всички предимства за добър доход, тъй като е франчайз и франчайзингова компания едновременно, премахвайки основните препятствия и за двете.

И сякаш това не е достатъчно, ами МЛМ предлага още една, наистина революционна възможност – да предлагате и на други да си изградят успяващ бизнес!

 

В мрежовия маркетинг човек получава доходи не само за продуктите или услугите, които е разпространил /както е при франчайзинга/, ами и от продажбите на хората, които е включил в своята собствена организация на МЛМ – хора, които, също като вас, притежават свой независим бизнес в рамките на МЛМ. Точно поради това го наричаме понякога и “франчайзинг на квадрат”.

 

Именно това е една от най-силните и привлекателни черти на мрежовия маркетинг. Той ни позволява да разпределим така нашата енергия, време и талант, че да получаваме комисионни от всички, които сме включили в този бизнес.

 

“Предпочитам да получавам по 1% от усилията на 100 човека отколкото 100% от собствените си усилия.” - Джон Пол Гети. Такава възможност дава мрежовият маркетинг. Това и обяснява защо “обикновени” хора постигат невероятни успехи в този бизнес.

 

Традиционната продажба и дистрибуция зависят от усилията на малко на брой, избрани „суперзвезди” в продажбите, всяка една от които разпространява огромни количества от дадената стока. Мрежовият маркетинг е точно обратното: опира се на множество хора, всеки един от които върши по малко работа.

 

Ето го и общоприетия мит: Мрежовият маркетинг не работи. Големите шефове правят всичките пари за сметка на нисшестоящите. Е, Мрежовият маркетинг РАБОТИ, ако вие работите. Това, което обикновено не работи, е частната компания, продуктът или дистрибуторът.

 

Нека разгледаме мита "големите хора срещу малките хора". Обикновено хората, които разпространяват този мит, очакват да получават доходи без особени усилия, независимо от техния принос и резултатите на мрежата им. В мрежовият маркетинг хората, които привличат, обучават и мотивират най-много хора, печелят най-много пари. Ако вие продавате или консумирате продукти на стойност 100 лв. всеки месец и плюс това изградите организация от 100 човека, които правят същото, вие ще печелите много повече - сто пъти повече, за да бъдем по-точни, от човека, който само продава и/или консумира продукти за 100 лв. на месец. Така е честно! Защо някой ще печели колкото вас, ако не е положил същото усилие като вас?

 

Какво е характерното за мрежовия маркетинг:

Съвсем малки инвестиции

Нищожен риск. Капиталът, който ви е необходим, за да станете дистрибутор – единственото нещо, което „губите”. Освен първоначалната вноска за записването и регулярните малки суми за обучение, добавете и сумата за закупуване на известно количество от продуктите.

 

Предимството да работиш от дома си

За повечето дистрибутори това е професия, която човек изпълнява от дома си, така че не е нужно да дава пари за високите наеми за склад и/или офис. Необходими са ви само един телефон, бюро и библиотечка.

 

Няма шефове и подчинени

Вие сте независим дистрибутор, главата на собствения си бизнес. Нямате подчинени. Хората, с които работите, също са свои шефове, които ръководят собствения си бизнес. В мрежовия маркетинг човек не просто “притежава своята работа”; той “притежава своя бизнес”. И контролира както своята работа, така и живота си.

 

По-голям избор

Пълно работно време, почасово работно време, пътуване /национално и международно/. Всеки дистрибутор е доброволец. Той не е длъжен да прави каквото и да било. Свободен е да работи през дните и часовете, които сам избере, където пожелае, каквото пожелае… и, може би най-важното от всичко – той е свободен да избира хората, с които работи. Макар мнозинството дистрибутори да работят основно нещо друго, все повече от тях напускат старата си работа и се отдават напълно на този бизнес, като работят предимно от дома си. Други пък предпочитат да пътуват повече до други градове и дори до други страни, като по този начин поставят своя бизнес на международна основа.

 

Пълна професионална подкрепа

MLMЧовек е в този бизнес заради себе си, но не е сам. Успехът на вашата корпорация зависи от вашия успех, затова тя ви подкрепя по всички възможни начини. Подобно на франчайзинговите компании, тя ви осигурява продукта или услугата, които продавате, плюс обучение, подходяща учебна литература и др. Вие сте партньори с вашата компания в тази възможност за победа.

 

Франчайзинг на квадрат

Когато купува франчайзинг, човек добива правото да продава продукт или услуга, осигурени от компанията. Същото важи и за мрежовия маркетинг, с тази разлика, че не трябва да се плаща франчайзингова такса, нито да имате солиден първоначален капитал, да осигурявате склад и/или всевъзможни съоръжения, както и да наемате хора, с които също ще трябва да се справяте. Освен това не трябва да плащате процент от своята печалба на компанията, както е при франчайзинга. Нещо повече, вие сте независима страна и работите за самия себе си.

 

Дали работи?

Критичен момент в работата в МЛМ е преодоляване на инерцията. Когато започнете да градите групата си, ще изпитвате съпротивата на инерцията. Но щом веднъж задвижите нещата, ще усетите истинската наслада на мрежовия маркетинг.

Мислете за това като за кола, която трябва да бутате. Изисква се голямо усилие да сe задвижи колата, но съвсем не толкова, за да продължиш да я движиш. Мрежовият маркетинг е като да буташ колата нагоре по хълма. Щом достигнете върха, тя започва да набира скорост от само себе си, и то толкова много, че фактически е трудно или невъзможно да спреш. Тогава е възможно групата ви да навлезе във фаза на постоянно развитие, така че вашият оборот започва да расте, без значение какво правите вие.

 

За да се възползвате от възможността, която Мрежовият маркетинг предлага, отначало трябва да дадете всичко от себе си, докато вашата група започне да се развива. Това включва продажбата на достатъчно продукти и лично спонсориране на достатъчно хора, така че да откриете тези, които притежават качества на лидери. Това е жизнено важно за вашия успех, тъй като нищо важно и дълготрайно не е изградено в мрежовия маркетинг без участието на лидери. След като веднъж сте открили тези, които ще ръководят и вдъхновяват вашата организация, просто продължете да разпалвате огъня и гледайте как вашата организация сама расте.

 

За да видим истинската стойност на Мрежовия маркетинг, първо трябва да открием разликата между линейния доход и независимия резидуален /остатъчен/ доход. Линеен доход са парите, които се плащат за работата, която вие извършвате, докато независимият резидуален доход са парите, които получавате без значение дали работите или не, за нещо, което някога сте направили. Примери за независим доход са лихва върху спестяванията и т.н.

Ако разчитате изцяло на линейния доход като главен източник на доходи, трябва да се запитате колко сигурен или стабилен е този доход? Какво би се случило, ако не мога да работя, ако съм временно освободен от работа или компанията фалира? Колко хора познавате, които се чувстват истински сигурни за настоящото си работно място? Не много. Колко ще издържат вашите спестявания, ако загубите източника си на доход? Колко време ще ви отнеме да замените този доход?

 

Нека погледнем какво в действителност е хонорарът ви в мрежовия маркетинг. Заминете на тримесечна ваканция, а като се върнете, намирате с изненада три чека в пощенската си кутия, които ви карат да се чувствате спокойно, както и да планирате следващото си пътешествие.

 

Вярвате ли, че и вие можете!

Може би все още си казвате, че всичко е много хубаво, но не мислите, че можете да го направите. Нямате необходимото време, прекалено сте зает? Никакъв проблем!

Просто се замислете, колко хора познавате и дали сред тях има някой, който го бива за това. Има хора, които просто са създадени, за да постигнат феноменален успех в този бизнес. И включвайки ги, вашият бизнес ще се разрвие неимоверно. За да разберете дали седите върху златна мина, нека погледнем кого познавате.

 

Колко от хората, които познавате, работят в някоя от следните области: лекар, зъболекар, ветеринар, масажист, застрахователен агент, борсов посредник, брокер по недвижими имоти, военен от запаса, треньор, учителка, продавач, майка-домакиня, фризьор, както и всяка една друга работа, свързана с комуникация с много хора?

 

Колко хора познавате, които не са безразлични към здравето си?

Колко хора познавате, които не са безразлични към доходите си?

Колко хора познавате, които не са безразлични към свободното си време?

 

Всъщност дори и да не познавате толкова и такива хора, важното е кой, колко и какви хора познава от вашите познати. Повечето от вашите бъдещи лидери са хора, за които дори не подозирате, че съществуват. Те ще влязат във вашата организация, защото някой, когото вие включвате, е потърсил и включил някого, който след това ще включи някой друг. Могат да бъдат няколко поколения след вас, но вие все пак се облагодетелствате от техния оборот! Колко пъти можете да получите такъв вид облагодетелстване от усилията на някой, когото дори не познавате, просто заради познанството си с някой, когото те познават?

 

Този модел се базира само на намирането на ЕДИН лидер на месец. След това ги обучавате и подкрепяте да правят същото всеки месец и т.н. и т.н.

 

В мрежовия маркетинг се печели по няколко начина:

     v Печелите търговска отстъпка, когато продавате продукти;

     v Печелите процент от оборота на хората, които сте включили;

     v Печелите процент от оборота на всички хора, включени от хората, които сте включили;

     v Печелите допълнителни бонуси, ако помагате на фирмата да прави голям оборот.

 

Предимства на мрежовия бизнес:

Голяма световна тенденция

Оборотът на тази индустрия в света само за 2004 г. /според WFDSA/ е 100 милиарда долара /без ДДС/. Броят на заетите в бизнеса дистрибутори е около 50 милиона души. Бизнесът със здравословни храни, добавки и козметика се разраства и в Европа, където населението застарява. Именно затова сега е подходящо време да се включите в МЛМ чрез продукти за здраве.

Възможност за всеки

Независимо от възраст, пол, раса, образование, опит, социално или семейно положение, бизнес или професия, минали успехи или провали. Без бързане за работа и блъскане по градския транспорт, без разправии с работници, без разходи за персонал, наеми и пр., без официално облекло, без плащане на франчайз, без следене кога сте дошли на работа.

Осигурено качествено обучение

Водещо до личено и професионално развитие.

Никакъв финансов риск

Започвате собствен бизнес за по-малко от 100 лв, на това отгоре получавате обучение от преуспяващи колеги, обикновено без пари и в удобна за вас форма. В този бизнес не можете да загубите - можете само да спечелите.

Удобство и гъвкавост

Особено подходящ бизнес за млади майки, учащи и много заети хора, на които им е омръзнало никога да нямат време за нищо. Може да работите от къщи, така че хем да си гледате децата, хем да печелите. Ако ходите на работа, можете да развивате бизнеса си когато искате, без той да застрашава работата ви. Нещо повече - ако сте се питали какво ще правите, ако някога ви съкратят, МЛМ е естественото решение да не останате без доходи.

Печелите толкова, колкото заслужавате

Ако развивате своя бизнес в свободното си време, 100 - 1000 лв./месец са реална заработка, а ако му се посветите изцяло, след няколко години можете да печелите по 5 000, 10 000, 20 000 лв. и повече на месец. Няма ограничения колко да се издигнете и колко да печелите! Всичко зависи от вас.

Работите за себе си

Сам сте си шеф! Правите каквото прецените, работите където искате и с когото искате. Доходите ви са резидуални - т.е. плащат ви цял живот за нещо, което сте направили правилно веднъж. Щом изградите работеща група, получавате процент от оборота й дотогава, докато тя работи - понякога цял живот, без да полагате повече усилия.

Бизнесът ви е глобален

Само физически сте вкъщи. Можете да имате собствена мрежа от дистрибутори и клиенти във всички градове на страната, дори да живеете на село. Чрез Интернет можете да развивате бизнес и в чужбина, а продуктите ви да се купуват от целия свят. При това не е нужно дори да знаете чужди езици. Разполагате с готов собствен магазин в Интернет с обяснения на няколко езика, който работи за вас 24 часа на ден. Иначе казано, правите пари даже и докато спите и почивате - достатъчно е да насочите хора към своя Интернет магазин.

Осъществявате собствените си мечти

Не разменяте живота си за пари, изграждайки чуждите мечти, а понякога дори не ви заплащат подобаващо за това. Вашето време и животът ви са на ваше разположение. Успехът ви идва чрез сътрудничество, а не чрез конкуренция. Получавате голямо морално удовлетворение като помагате на хората да подобрят здравето си и да постигнат финансова свобода.

 

Наистина ли знаете какво е Мрежов маркетинг (МЛМ)?

Мрежовият маркетинг е метод на разпространение на продукти и услуги чрез мрежа от хора, която изграждате с помощта на опитни наставници. Получавате процент върху оборота на цялата създадена от вас мрежа, и то всеки месец, през който тя работи. Създаден в САЩ, този метод се използва по целия свят повече от 50 години. Асоциацията за директни продажби със седалище Вашингтон представя индустрията на Мрежовия маркетинг. Тази асоциация съществува повече от 100 години. Има повече от 1000 фирми за Мрежов маркетинг, които разпространяват стоки и услуги за над $ 50 милиарда на година. Установено е, че само в Америка над 10 милиона души са или почасово заети с мрежова дистрибуция, или са дистрибутори на пълен работен ден. Десетки пъти повече са купувачите.


7-те принципа на пасивното богатство

 MLMГ-н Том Ууд и неговите седем принципа на пасивното богатство:

 

Всеки е чувал да казват: "Парите не са всичко".

И всеки е съгласен с това - нужни са ни също така здраве, свобода и време. За какво са ни огромни доходи, ако нямаме здраве, свобода и време? И за какво ни е времето без доходи?

 

Г-н Том УУд споделя:

Озовавал съм се и в двете ситуации, затова знам от собствен опит. Винаги съм работил здраво. Започнах работа на тринадесет годишна възраст. Получавах по $1.75 на час и се мислех за богат. Но въпреки това трябваше да пестя цяло лято, за да събера за скейтборд. Струва ми се, че именно тогава ми се прииска да стана милионер. И ако искам да го постигна, ще трябва да получавам малко повече от $1.75 на час. Взех решение и на следващата година смених работата си. Продължавах да работя усилено и да редувам различни професии - продавач на захарен памук и чипс, барман, камериер, работник във фабрика, технически аналитик, бизнес аналитик, консултант по мениджмънт на международно ниво, предприемач. Ще помислите, че вече бях постигнал целта си... Нищо подобно!

Бях имал и шестцифрени доходи без капчица лично време /като консултант по мениджмънт и собственик на бизнес/, и никакви доходи и всичкото време на света /повечето от нас са били там поне веднъж в живота си/. Мразех и двете положения, но не знаех как да ги променя.

 

Беше невероятно обезкуражаващо да живееш в Бостън и да отидеш през февруари във Форт Лодърдейл, Флорида. Нямаше как да не се запиташ при вида на всички вили и яхти: "Какво правят тези хора? Как успяват да си правят кефа всеки ден, а аз се задъхвам?"

Това продължи, докато научих принципите, които сега ще споделя с вас. Всеки би могъл да се порадва на резултатите им, стига само 1-во, да знае какво да прави, и 2-ро да притежава достатъчно емоционална твърдост да го доведе до край.

Пасивното богатство не разменя време за пари. Не ни принуждава да се надбягваме с часовника. Не се интересува от това къде сме. Не ни преценява по вида. То идва, независимо дали го желаем. И е мощно. И означава свобода.

 

Време е да овладеете седемте принципа, стоящи зад всяка система за пасивно богатство.

 

ПЪРВИ ПРИНЦИП – УМНОЖАВАНЕ

"Умножаване" означава просто способността да копирате или умножавате системата или стратегиите, от които изкарвате пари.

Чудесно е, ако сте лекар, водопроводчик, адвокат или счетоводител, само дето тези професии не се поддават на умножаване. Великият хирург не притежава свобода, тъй като не може да се "умножи". Хирурзите наистина са добре платени, но престанат ли да оперират,  парите секват. Единствено великият дубликатор, този, който умножава системите и стратегиите, може да се радва на значително пасивно богатство.

Някои от най-големите дубликатори са изградили империи на свободата. Сред тях са бизнесмени в областта на музиката, киното, софтуера, мрежовия маркетинг, финансите и други. Те могат да си позволят едномесечна ваканция. Да седнат и да се отпуснат. Да се пенсионират още утре, но обикновено не го правят, тъй като вършат нещо, което им доставя огромно удоволствие. Бизнесът на всеки от тях е свързан с умножаване.

Ето и правилото, по което ще се ориентирате дали вашият бизнес се умножава. Това ще ви донесе ли пари, ако не работите? Ако отговорът е "не", значи системата ви не се дублира. Ако е "да", притежавате потенциал за богатство и свобода.

Но умножаването е само началото!

 

ВТОРИ ПРИНЦИП – СИСТЕМА

Не е възможно да има пасивно богатство без система. Не е нужно да я измисляте, а само правилно да я използвате.

Музикантът може да сътвори песен веднъж и да я умножава толкова пъти, колкото желае, но ако не съществуваше система за музикално разпространение, той нямаше да има този пасивен доход.

Притежаването на акции е също система за умножаване. Можете да умножите купената от вас акция. Компанията, в която инвестирате, е вашата система. Колкото по-добра е системата, толкова по-значителни доходи ще получавате.

Мрежовият маркетинг също е система. И собствениците на компанията, и независимите й дистрибутори могат да участват в изграждането на пасивното богатство, известно като "структура на продажбите на много нива". Продажбите подлежат на умножаване.

А ето няколко примера за системи, които не се умножават: да опитваш всяка възможност, която ти се представи, или да инвестираш в закупуването на акции и след това да решиш, че е време да продаваш, или да се присъединиш към компания за мрежов маркетинг и да опитваш да правиш всичко сам. Това се нарича "загуба на време и енергия".

Пасивното богатство е непостижимо без система!

 

ТРЕТИ ПРИНЦИП - ЛОСТ И ОПОРНА ТОЧКА

Изпитвали ли сте някога притеснение, че работите с пълна пара, а като се огледате виждате как други, които очевидно не полагат такива усилия като вас, изкарват повече пари?

Защо ли? Ето защо:

За тях работят или техните пари, или репутацията им, или други хора. Това се нарича "принципът на опорната точка и лоста" - да работиш така, че да накараш другите да работят за теб.

Когато някоя филмова звезда се прочуе, благодарение на своята репутация тя започва да печели повече пари за същото време. Използвайте принципа на лоста в една система и нещата стават дори още по-добри.

Например, ако разполагате с много пари, можете да ги използвате като лост, като ги инвестирате в системи, благодарение на които те ще се увеличат още повече. Нека системата работи за вас! Именно поради тази причина е прието да се казва, че "парите при пари отиват".

Но какво да правим, ако нямаме нито пари, нито слава? В такъв случай е наложително други хора да работят за нас. Не използваме ли принципа на лоста, какъвто и бизнес да започнем, ще бъде равносилно на намиране на нова работа. А аз знам, че вие не желаете нова работа. В противен случай сега нямаше да четете тези редове.

Не се налага да наемате хора. Стотици хора продават книгата на автора на написаното, но той не е наел нито един от тях. Хората в организацията на работещия в мрежовия маркетинг са независими страни в договор.

И така, както виждате, ако други хора във вашата организация използват системата за умножаване, вие сте на път към пасивното богатство.

Но все още имате да учите!

 

ЧЕТВЪРТИ ПРИНЦИП – ДИСЦИПЛИНА

Пасивното богатство не идва мигновено - за това е нужна дисциплина. Много често се случва човек да се доближи съвсем до истинското пасивно богатство, но вниманието му да бъде привлечено от друга възможност и да реши да започне всичко отначало.

Ако пишете книга, трябва да я довършите. Ако изграждате организация в мрежовия маркетинг, не можете да изпълнявате две програми или непрекъснато да прескачате от една компания в друга. Трябва да се посветите за дълго.

Именно това е причината повечето хора да се провалят. Те откриват система за умножаване, но не й остават верни достатъчно дълго. Или избраната компания/система не е достатъчно солидна, за да оцелее за дълъг период от време.

Следващият принцип обяснява защо е толкова важно да постоянстваме.

 

ПЕТИ ПРИНЦИП - ЕКСПОНЕНЦИАЛНО НАРАСТВАНЕ

Съществува една изключително въздействаща графика, която обяснява връзката между времето, доходите и усилията при изграждането на пасивен доход.

В началото ние изразходваме време и не получаваме почти нищо. Но с времето започваме да получаваме все повече и повече, без да увеличаваме усилията си. Да речем, че всеки месец влагате в спестовната си книжка $500. За да ги изкарате, вие сте вложили часове труд, но през следващия месец те ще ви донесат лихва от по-малко от 1%. Вашите припечелени с толкова труд $500 ви носят за един месец едва $4!

Какво става в мрежовия маркетинг? Хората, работили с една и съща компания дори само през свободното си време в продължение на повече от 5 години, обикновено се радват на значителни пасивни доходи. След една година обаче сумата съвсем не е впечатляваща. Познавам хора, които през първите си две години в мрежовия маркетинг не изкарват нищо, за да започнат да печелят шестцифрени числа всяка година след третата. Това са пасивни шестцифрени числа!

Чували ли сте за прочули се само за една нощ рок-групи или актьори? Те ще ви кажат, че то им е струвало години на чакане и мизерстване. Същото се отнася и за пасивното богатство. Така не се забогатява бързо. Но все пак се забогатява!

 

ШЕСТИ ПРИНЦИП – ЛИДЕРСТВО

За да имате пасивно богатство и да се радвате на свободата да живеете според своите мечти, трябва да рискувате, да вземате бързо решения и да вдъхновявате хората. С две думи, трябва да се превърнете в лидер.

Това не означава, че трябва да сте политик или генерал. Не е нужно да ходите на война, нито да изнасяте речи. Но трябва да изградите характера си.

Един много мъдър философ е казал: "преди да спечелиш един милион долара, трябва да станеш милионер". Имал е предвид да развием в себе си съзнание на лидер. Трябва да придобием навици на милионер, за да спечелим един милион долара.

Ето един страхотен тест. Запитайте се: "Би ли искал един милионер да върти бизнес с мен?" Ако отговорът е "не", тогава може би ще трябва да изключите телевизора, да си купите нов костюм и да погледнете сериозно на бизнеса. Не забравяйте, усилията ще ви се отплатят, но първо трябва да платите цената, плащана от всеки лидер.

 

СЕДМИ ПРИНЦИП – ПОДДЪРЖАНЕ

Да речем, че сте го постигнали. Изградили сте си пасивен доход. Всеки месец получавате чек, независимо дали работите. Е, истината е, че живеем в пълен с промени свят, и за поддържането дори на пасивните доходи са нужни известни усилия. Ако пасивният ви доход се базира върху солидна система за умножаване, няма да се иска кой знае какво от вас, но все пак трябва да държите нещата непрекъснато под око.

Повечето предприемачи правят в своя бизнес дребни промени на всяко тримесечие, за да останат на върха. Дистрибуторите с големи организации в мрежовия маркетинг продължават да посещават всички срещи и да записват нови членове. Но не така, както са го правили през първата си година.

Пасивният доход не ви освобождава от всякаква отговорност. Всъщност понякога той дори увеличава отговорността. Но чрез пасивния доход ние се превръщаме в лидери. Ние ръководим собствения си живот.

Разполагаме с времето си и другите ни гледат с възхищение!


Има начин да се успее! Трябва желание и мечта.

 

MLMКакъв избор имате от казаното до тук:


     > Да се откажете.

     > Да станете дистрибутор, за да ползвате продуктите с отстъпка.

     > Да създадете Актив, който да Ви носи доход и свободно време, когато решите и най-накрая да реализирате вашите мечти.

 


Желая да стана дистрибутор


Готови ли сте за промяната? Желаете ли я?

 

 

 

ИНТЕРЕСНИ ФИЛМИ ЗА МРЕЖОВ МАРКЕТИНГ

 

Тим Сейлс – Лекция по финансова грамотност


 

▲ обратно нагоре

banner banner banner banner
уеб дизайн

Design by nickisix Powered by webfashion.bg