Стрес

СТРЕС

 

СтресСлучвало ли ви се е да сте в стрес или депресия? Почти всеки ден съвременният живот и забързаното ни ежедневие ни подлагат на сериозни психологически изпитания. Дали в работата, навън на улицата, в градския транспорт, училище, университет, понякога дори и вкъщи, стресът непрестанно се появява. Той ни помага да се изявим най-добре в дадената ситуация, но може и да ни съсипе живота. През подобни периоди човек трудно преминава без да се подложи на стабилна доза стрес и да успее да запази широка усмивка на лицето си.  

Какво е стресът? Това е състояние на силно нервно напрежение, предизвикано от отрицателно физическо или емоционално въздействие. Според СЗО над 90% от всички заболявания са психосоматични, т.е. започват от психиката (стрес) и след това поразяват тялото.

 

КАКВИ СА СИМПТОМИТЕ НА СТРЕСА?
Повишеното ниво на хормоните, свързани със стреса, често води до:

 

     v Силно сърцебиене;

     v Главоболие;

     v Раздразнителност и напрегнатост;Стрес

     v Тревожност;

     v Потиснатост;

     v Проблеми със съня;

     v Учестено дишане;

     v Намалена концентрация;

     v Лошо храносмилане;

     v Сухота в устата;

     v Треперене;

     v Увеличаване или намаляване на теглото;

     v Изпотяване;

     v Импотентност;

     v Често повтарящи се инфекции;

     v Кожни проблеми;

     v Проблеми в отделителния тракт;

     v Мускулни спазми;

     v Намален имунитет и т.н.

 

Повечето от нас не знаят как да се справят със стреса и не признават, че имат проблеми, докато те не ги повалят.

 

Притесненията, страхът и тревожността са важни за нашето оцеляване, Стресзащото ни подготвят да се справяме с опасностите. Те водят до секретиране на хормона адреналин, който ни подготвя да се борим или да бягаме: сърцето започва да бие ускорено, артериалното налягане и кръвната захар се покачват, и т.н.

Ако притесненията, страхът и тревожността продължават достатъчно дълго, се стига до хроничен стрес, който лекарите наричат дистрес. Това е болестно състояние, а не адекватна приспособителна реакция.

 

Кои хора са изложени на риск?


Тип А

 Състезателни, амбициозни, работохолици, пренебрегващи симптомите на стреса.
Свръхемоционални

Прекалено чувствителни, раними, но несподелящи проблемите.
Семейно обременениСтрес

Патологичната среда и възпитание, провокиращо стрес.
Стресогенни събития

Икономическа криза, уволнение, дългове, развод, нещастия, загуба на близък човек; лоша организация на времето, недостатъчно почивка, парични проблеми, лоши взаимоотношения с околните и т.н.

Негативно мислене

Песимизъм и неувереност в собствените сили и положителните резултати или когато човек е под влияние на лоши новини от вестници, телевизия и т.н.

 

Какви са симптомите на хроничния стрес:


Телесни

Изтръпване, треперене, замайване, световъртеж, крампи на мускулите, зрителни смущения, затруднено дишане и болки в гърдите, присвиване и болки в стомаха и корема, чувство на умора, импотентност и др.

Психологични

Слаба концентрация, разсеяност, тревожност, раздразнителност, потиснатост, песимизъм, гняв, тъга, променливо настроение, капризност, плачливост и т.н.

Поведенчески

Злоупотреба с храни, алкохол и цигари, висене пред компютъра, избягване на проблемите, търсене на сигурност.

 

Какви са последствията от хроничния стрес?

Тревожността, страхът и депресията могат да провокират бронхиална астма, язва, гастрит, колит, болести на щитовидната жлеза, артрит, хипертония, нередовен мензис, хормонален дисбаланс, импотентност, чести вирусни инфекции, хронична умора и т.н.

Ако не се вземат мерки, може да се стигне до пълен срив на защитния механизъм с тежки дегенеративни увреждания на всички органи и системи, диабет втори тип, инфаркт, инсулт, автоимунни заболявания, артериална хипертония, рак и др.

 

ПНЕИ системата и нейното укрепване

Научно доказано е, че психиката ни (П) посредством нервната система (Н) влияе на ендокринната (Е) и имунната (И) система. Ключови фактори в ПНЕИ са хипоталамусът и хипофизата, вегетативната нервна с-ма (симпатикус и парсимпатикус), жлезите с вътрешна секреция (щитовидна, надбъбречни, полови, панкреас), кръвотворният апарат, тимусът и др.

 

Влиянието на храната върху ПНЕИ

Ако стресът е започнал да ви превръща в мрачен работохолик без желание за секс, с отслабена памет и разклатени нерви, страдащ от разсеяност, нарушена концентрация на вниманието, сърцебиене, киселини и болки, може би е крайно време да обърнете внимание на храненето си и да спазвате някои препоръки.

 

Рядко можем да предотвратим причините и събитията, водещи стрес, но можем да променим начина, по който реагираме, т.е. способност да управляваме стреса, както и да намерим начин след това отново да се заредим с положителна енергия.

 

 

Как да се справим със стреса?


Като цяло, стресът е свързан с вътрешни и външни фактори. Вътрешни - начинът, по който тялото реагира на външните фактори, преумора, безработица, околна среда, изпити, тежка загуба, отношения, Стрессемейни или фамилни конфликти. Ето защо справянето със стреса може да включва осъществяване на някои промени на външните фактори, които са във вашата среда, или на вътрешните фактори, които засилват способността да се справяме с нещата, пред които се изправяме. Ето няколко начина за справяне със стреса:

 

Направете списък със задачите за деня и поемете контрола

Организирайки се, ще можете да знаете какво сте свършили и какво не във всеки един момент. Това е прекрасен начин да подредите графика си, а не да действате хаотично. Винаги започвайте с нещата, които най-малко ви се правят, не ги отлагайте за неопределен период от време. Подреждайте ангажиментите си и според приоритета им.

 

Тренирайте да казвате НЕ” 

Може да бъде много трудна задача, но трябва да се справите. Особено в периодите, в които сте затрупани от всякакви задължения. СтресАко приемате всяка покана или ново задължение накрая ще бъдете безкрайно изтощени. Избирайте само дейности, които са ви приятни. 

 

Не бъдете роби на компютъра и мобилния си телефон  

Вместо да превръщате компютъра и телефона в своя втора кожа, понякога забравяйте за тях, не бъдете зависими от тях. Всеки ден отделяйте точно определено време за проверка на мейли и провеждане на телефонни разговори – така ще спестите много време.

 

Имайте ЛИЧНО” време 

Не запълвайте графика си само със служебни Стресзадължения и такива, свързани с други хора. Позволете си и време за себе си – четете книга, слушайте музика, гледайте хубав филм, посещавайте йога, СПА или се разходете сред природата. Срещайте се често с приятели.

Не може да водите балансиран живот, ако не отделяте време и за себе си.

 

Помислете кои са факторите, които предизвикват стрес у вас

Направете си списък с нещата, които предизвикват стрес у вас, как ви се отразява и как можете да им противодействате. Естествено не всичко можем да контролираме и разрешим, но повечето от нещата, които ни натоварват, са разрешими. 

 

Спете

Това е един изключително ефективен и лесен начин за освобождаване от стреса и напрежението. Никога не подценявайте силата на съня.

 

Упражнения

Физическите упражнения позволяват на човек да се справи по-ефективно със стреса, като в същото време помага при справянето с напрежението и емоционалния стрес.

 

Релаксация и медитация

Има толкова много начини за релаксация и медитация - някои могат да се научат в група, а други - самостоятелно.

 

Дишане и смях

Съществуват различни дихателни техники за намаляване на стреса, за релаксация и добър сън. Смехът намалява нивото на хормоните на стреса и освобождава ендорфини. Той е заразен, а и при него няма констатирани странични ефекти.

 

Ароматерапия и масажСтрес

Допирът и ароматът също са от значение за облекчаване на стреса, така че бихте могли да изберете ароматерапия. А масаж с етерични масла, с лавандула например, може да бъде много релаксиращ.

 

Почивка

Направете си почивка или екскурзия.

 Стрес

Билки

Съществуват много билки, открити преди хилядолетия, които са изключително ефикасно средство срещу стреса, каквито са валерианът, лайката и женшенът.

 

Хомеопатия или акупунктура

Холистичен подход към лечение на причината за стреса и дисбаланса.

 

Храни и хранителни добавки

СтресНашата диета може значително да повлияе на нашата търпимост и реакция към стреса. Склонни сме да ядем твърде бързо и да консумираме не-питателна храна. Бързата закуска и готовите ястия са лесно решение, но са далеч от идеалните. Храни, които трябва да намалите в период на усилен стрес са: кофеин, алкохол и захар; замествайте с Хималайска фина кристална сол (трапезна и за готвене), билков чай вместо кафе и яжте храни, богати на хранителни вещества, плодове и зеленчуци.

 

 

Подходящите продукти на Аква Сорс срещу стрес

 

Водорасли АФА

Дива храна с широк спектър хранителни вещества, включително: специфични мозъчни фитохимикали, антиоксиданти, мастни киселини, минерали и аминокиселини /протеини/. Съдържа фениетиламин /ФЕА/, който се среща също и в какаото. Повишените нива на ФЕА са свързани с щастието, с позитивното отношение и с подобряването на способността за концентрация. ФЕА увеличава ефективността на епинефрина, който увеличава чувството на щастие.

Водорасли АФА от Аква Сорс са суперхрана №1 в света, еликсир за мозъка и храна за гении, те са идеалното средство против стреса. Подобряват умствената издръжливост и работоспособност, паметта, концентрацията, способността за учене. Подхранват, укрепват, балансират и хармонизират ПНЕИ-системата и особено хипоталамуса и хипофизата, които отговарят за цялостната регулация на организма. Аква Сорс предлага най-качествените водорасли АФА с максимално запазена биологична ензимна активност.

 

Какво ще усетя, когато приемам АФА? Отначало нищо особено, освен горчив вкус и характерен мирис /ако не ги гълтате на капсули/. След няколко приема обаче умът започва да работи по-добре, човек се чувства по-бодър, наспива се по-добре, умората, депресията и тревожността отстъпват и се появява усещане за благополучие и стабилност.

 

Супер Антиоксидант

Стресът увеличава концентрацията на свободните радикали в организма. Те се неутрализират с антиоксиданти. Този продукт е комбинация от антиоксиданти: важно е да има набор от различни видове антиоксиданти, тъй като те функционират по различен начин.

Супер Антиоксидант на Аква Сорс съдържа: пикногенол, гинко билоба, зелен чай, червена боровинка и други съставки с укрепващо действие върху мозъка, очите, кръвоносните съдове и всички клетки на тялото. Предпазва от свободните радикали, които са основната причина за остаряването и много болести (в това число и рак). Свободните радикали се увеличават при стрес и натоварване, тютюнопушене, работа и живот в замърсена градска среда, радиация, летене със самолети и др.

 

Комплекс Есенциални мастни киселини

Мозъците ни са предимно мазнини. Есенциалните мастни киселини могат да бъдат набавени чрез храната или чрез добавки. За нормалната мозъчната функция и здрава нервна система е необходим достатъчен прием.

Продуктът Комплекс Есенциални мастни киселини е смес от масла от студено пресовани есенциални мастни киселини в течна форма, съставен  от 20 вида полезни ядки и семена, източник на Омега-3, Омега-6 и Омега-9 мастни киселини, жизнено важни за мозъка, съдовете, хормоналния баланс и всички клетки.

 

Програма "Лесно начало"

Стресът може да причини проблеми в храносмилателната система, като подтиска храносмилателните ензими и нарушава баланса на чревната флора. Тази едномесечна програма може да бъде повторена при смяната на сезоните или в моменти на повишен стрес. След това, можете да изберете да продължите с храносмилателните ензими или с  пробиотици, като прецените кое е било най-полезно за вас.

 

КолАктив 3

Продължителният стрес потиска имунната система. Продуктът КолАктив3 се състои от коластра /първото майчино мляко, съдържащи имунни фактори/, с добавен ацидофилус /пробиотик/ и лактоферин.

Това е една тройна комбинация за здраве, младост и сили:

Коластрата осигурява антитела срещу 20 вида микроби, както и растежни фактори, които възстановяват и подмладяват всички тъкани;

Лактоферинът спира развитието на бактериите и помага за образуването на хемоглобин;

Ацидофилусът е много важен пробиотик.

КолАктив 3 повишава имунитета и предпазва от лошите последствия на стреса.

 

Коензим Q10 /CoQ10/ комплекс с хром

Продължителният стрес може да доведе до нарушаване на метаболизма на кръвната захар. Този продукт съчетава антиоксидантът CoQ10 с водорасли АФА и хром пиколинат - минералът, който участва в балансирането на кръвната захар.

„Чудото за сърцето" CoQ10 помага на клетките да произвеждат енергия. Увеличава работоспособността, дава сили, удължава живота, нормализира кръвното налягане, увеличава мъжката потентност.

Хромът регулира апетита и е полезен за хора, които искат да отслабнат, както и за предразположени и страдащи от диабет втори тип.

 

Шейк Лайтън-Ъп

Вкусен протеинов шейк с водорасли АФА, L-карнитин, Q10, бадеми и киноа, обогатен с витамини, хром, йод и други минерали.

Приготвя се за секунди, а ви държи сити за часове. Лек обяд, след който се чувствате бодри и работоспособни, а и можете да свалите няколко килограма на месец без усилие. Идеален за обездвижени пълни хора, заети предимно с умствена дейност /напр. на компютър/.

 

Зелена Енергия и  Морска Енергия

Стресът се свързва с минерален дефицит.

Морска Енергия: съчетание на няколко вида водорасли: богати на минерали, /включително йод/ и каротеноиди /антиоксиданти/.

Зелена Енергия е комбинация от органична алфалфа /люцерна - абсорбира минерали дълбоко от почвата/, водорасли АФА и хавайска спирулина /минерали, протеини, антиоксиданти, включително на редкия син пигмент – фикоцианин/.

Чисти от токсини, радиация, тежки метали. Набавя органични витамини и минерали. Зарежда с енергия /„слънце на капсули"/. Укрепва имунитета /вкл. срещу вируси/.

 

Муун Райз и Муун Баланс

Билките в  Муун Райз са: див сладък картоф, лайка, пасифлора /Passiflora/, валериан, черен кохош /цимицифуго/, сибирски женшен и репей.

 Муун Баланс за спокойна менопауза /включени натурални витамин С и Е/.

 

Кои продукти да избера?

Всичко зависи от това какво е най-важно за вас. Всеки от тях може да ви помогне да се почувствате по-добре, а комбинирането на няколко е още по-полезно.

Продуктите на Аква Сорс са изцяло естествени суперхрани, дар от Природата и оказват благоприятно въздействие върху човешкия организъм. Не могат да се предозират.

 

Препоръки

Не пропускайте хранения

Закуска, обяд, вечеря и две малки, допълнителни хапвания към 10 и 16 ч. Малки порции храни с нисък гликемичен индекс, за стабилна кръвна захар и достатъчно енергия.

Повече магнезий

Стабилизира нервите, регулира кръвната захар и помага при стрес. Съдържа се в зелените храни /особено микроводораслите АФА/, ядките /бадеми/, семената /киноа/ и зърнените храни /овес, ечемик и т.н./.

Витамини и минерали 

Те са много важни за доброто здраве. Ако не сте сигурни в качеството и чистотата на плодовете и зеленчуците, ориентирайте се към водораслите АФА и Спирулина /напр. Зелена Енергия/. Има и специални формули с йонни минерали.

Невропептидите (НП)

Серотонинът успокоява и предпазва от депресия, допаминът ни прави активни и работоспособни, а фенилетиламинът се нарича „молекулата на любовта". Най-добри източници са водораслите АФА.

Закуска за шампиони

Овесените ядки са богати на витамини В и Е, магнезий, фибри и бавни въглехидрати, които стабилизират енергията ни. Супер Енергийната храна на АкваСорс с активиран ечемик е още по-добра, защото е обогатена с десетки полезни съставки.

Суплементация и детоксикация 

Сложно звучи, но е Просто! Знаем, че околната среда е замърсена, а много храни /особено готвени, пакетирани, полуфабрикати, готови/ са непълноценни. Затова всички се нуждаем от средства за чистене на токсините и от хранителни добавки /суплементи/.

 

 

Спрете стреса!

  СтресСтресСтресСтресСтрес

banner banner banner banner
уеб дизайн

Design by nickisix Powered by webfashion.bg